Češi dávají přednost tradičním příchutím zmrzliny

Mezi nejoblíbenější příchuti pak patří z padesáti sedmi procent vanilková, padesáti pěti procent čokoládová a dvaceti sedmi procent příchuť jahodová.

Většina Čechů nerada v příchutích zmrzlin experimentuje, rozdíly lze ale přesto najít. Průzkum ukázal, že zatímco muži a lidé nad 60 let dávají přednost čokoládové zmrzlině, ženy a respondenti ve věku 45 – 59 let preferují příchuť vanilkovou. Jahodová zmrzlina je pak oblíbená stejně jak u žen, tak i u mužů.

V obchodech společnosti Tesco narostly v loňské sezóně prodeje zmrzlin o téměř 170 procent. V létě nakupuje zmrzlinu alespoň jednou týdně více než šedesát procent Čechů, ale ani v zimě úplně nezmizí z nákupních košíků, alespoň jedenkrát za měsíc se objeví u čtyřiceti třech procent zákazníků.

U mužů a u respondentů nad 60 let je jednoznačně nejoblíbenější zmrzlina smetanová. Ovocné zmrzliny jsou populární především v rodinách s dětmi a mezi lidmi ve věku 27 – 44 let, ženy pak dávají častěji než ostatní přednost jogurtovým zmrzlinám. „Oblíbenost zmrzlin dokazují
i naše prodeje, které v sezóně narůstají o téměř sto sedmdesát procent,“ uvádí k výsledkům průzkumu Jiří Mareček, tiskový mluvčí společnosti Tesco a doplňuje: „Nejoblíbenější zmrzliny v Tesco jsou nanuky, které se v loňském roce podílely na prodejích téměř 40 %.“

Impulzivní nákup zmrzliny
Více jak polovina dotazovaných uvedla, že o koupi zmrzliny se rozhoduje až v obchodě,
a to zejména lidé ve věku 45 – 59 let a respondenti bez dětí. „Rodiny s dětmi naopak patří mezi ty, kteří jsou častěji předem rozhodnuti, jaká zmrzlina skončí v jejich nákupním vozíku,“ říká Daniela Divišová, nákupčí mražených potravin společnosti Tesco a dodává: „Tato skupina
a rovněž mladší zákazníci se pak také častěji rozhodují o nákupu zmrzliny přímo v obchodě
na základě reklam a prodejních akcí na místě.“