Tipy, jak se vyhnout problémům s vrácením spodního prádla zakoupeného online

Letošní online nákupy lámou rekordy a stále víc spotřebitelů nakupuje na e-shopech i oblečení, včetně spodního prádla. Podle občanského zákoníku je možné při nákupu přes internet vrátit zboží do 14 dnů od jeho doručení, a to bez udání důvodu, což platí i pro kategorii oděvů.

V případě spodního prádla nebo plavek se ale obzvlášť vyplatí dodržet všechny podmínky nutné pro jejich úspěšné vrácení. Máme pro vás tipy z nákupního rádce a srovnávače  Zboží.cz, jak na to.

  • Čtrnáctidenní lhůta pro vrácení zakoupeného zboží začíná běžet následující den po dni, kdy jste ho převzali. „Zboží můžete vracet bez udání důvodu v rámci zmíněné výpovědní lhůty. Mějte ale na paměti, že existují i výjimky, třeba zboží, které bylo upravené speciálně pro vás nebo zboží, které není možné vrátit z hygienických důvodů,“ říká Jan Kriegel, manažer nákupního rádce Zboží.cz.

  • Spodní prádlo a plavky můžete vrátit stejně jako ostatní zboží, ale musí být nenošené a v původním stavu. Vrácení spodního prádla a plavek je podmíněno zachováním jejich hygieničnosti. Pokud je tedy obchodník opatřil ochranou (například ochrannou plastovou vložkou), musí zůstat neporušená. „Pokud bude vrácené zboží zasláno neúplné, poškozené nebo viditelně opotřebené, může prodávající uplatnit náhradu škody. Prádlo tedy nesmí jevit známky nošení a musí být zasláno i s originálními visačkami,“ upřesňuje Kriegel.
  • Odstoupit od smlouvy musíte písemně a je třeba obchodníkovi dát vědět, že využíváte zákonné lhůty k vrácení.
  • U spodního prádla je nutné dodržet hygienická opatření i při samotném zkoušení. Prádlo se obléká vždy na vlastní spodní prádlo. Vyhněte se při zkoušení pro jistotu používání antiperspirantů a výrazných parfémů.
  • Mějte na paměti, že i přes zákonnou úpravu může mít každý e-shop upravené obchodní podmínky, stejně tak se může lišit poskytovaný servis. Některé e-shopy například umožňují výměnu či vrácení zboží v delší lhůtě. Abyste neměli s vrácením zboží problémy, pročtěte si nejdřív recenze, které najdete u každého e-shopu na Zboží.cz. Skutečné zkušenosti ostatních nakupujících se pro vás bezpochyby stanou cenným vodítkem.
  • Všechny seriózní e-shopy dnes mají reklamační formulář umístěný přímo na svých stránkách. Dopředu si tak můžete zjistit, jak bude reklamace probíhat a jestli můžete zboží třeba někde poblíž bydliště vyměnit za jiné. V případě, že máte při nákupu pochybnosti o tom, zda jste se s výběrem trefili do černého, nebojte se obchodníka zeptat, jaké jsou možnosti výměny nebo vrácení zboží. Většina e-shopů komunikuje online a dotazy vám zodpoví.
  • Nezapomeňte při vracení ke zboží přiložit doklad o platbě, aby obchodník dokázal váš nákup identifikovat.
  • I když vracení zboží v původním obalu obchody požadovat nemohou, přesto je lepší si ho pro tento případ rovnou uschovat. Vyhazujte ho až ve chvíli, kdy jste si zboží vyzkoušeli a jste si jistí, že ho vracet nebudete.
  • Ponechte si podací lístek k vrácenému zboží do té doby, než přijde z e-shopu potvrzení, že balíček přijal. Zboží můžete vracet jak v kamenných prodejnách, tak zasláním na adresu e-shopu, případně prostřednictvím podacích míst doručovacích služeb. Poštovné při vracení hradí zpravidla zákazník. Dávejte si ale pozor, pokud objednáváte zboží z obchodu, který sice má českou pobočku, ale vracené zboží musí putovat zpět do zahraničního skladu. Náklady na vrácení jsou pak zpravidla vyšší,“ říká Kriegel. Řada obchodů dnes ale bere náklady na sebe a k objednanému zboží rovnou zasílá formulář pro vrácení včetně poukazu na jeho bezplatné odeslání.

Marta Molínová

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.