Zajímáte se o módu? Pak je tu pro Vás Senior Fashion

Centrum Černý Most se stalo partnerem projektu „Senior fashion“ pro aktivní zralé ženy, které chtějí změnit svůj styl oblékání nebo si vyzkoušet modeling na vlastní kůži.

Senioři totiž tvoří již 16 % populace České republiky a odhaduje se, že v roce 2050 bude u nás obyvatel ve věku nad 65 let téměř třetina (3 miliony lidí). Výsledky výzkumu zaměřeného na volnočasové aktivity této početné skupiny potvrdily, že Češi preferují bez ohledu na vyšší věk aktivní přístup k životu a snaží se o neustálý rozvoj. 49 % respondentů od 60 do 86 let se věnuje různým sportům a téměř 90 % z nich aktivně využívá internet.

Podmínky k provozování sportovních činností nebo zdokonalování počítačových dovedností seniorů jsou u nás dobré. V oblasti módy ale informovanost a podpora pro tuto část populace chybí, proto jim projekt Senior fashion nabízí řešení. V úterý si díky němu dvacet dam ve věku 50+ užilo svou módní proměnu a unikátní modelingovou příležitost v rámci show pořádané Centrem Černý Most.

V rámci show pod moderátorskou taktovkou Jana Musila a oděvní návrhářky Táni Havlíčkové si totiž vyzkoušely nejen svoji módní proměnu, ale i jaké to je být modelkou. Rady a tipy z oblasti módy přesto hledají obtížně. Stále u nás totiž převládají názory, že módní trendy patří primárně mladším generacím.

Výzkum Masarykovy Univerzity věnovaný volnočasovým aktivitám Čechů ve věku 60–86 let potvrdil, že čeští senioři vyznávají aktivní styl života a chtějí jít s dobou, a to i v módě. Pěstují sportovní aktivity jako turistka (27 %), cyklistika (14 %), plavání (13 %), tzv. Nordic walking s holemi (12 %) nebo lyžování (11 %). Sportují zejména jednou týdně (39 %) a 37 % z dotazovaných seniorů se aktivnímu pohybu věnuje dokonce dvakrát až třikrát za týden.

Respondenti potvrdili, že hojně využívají i moderních technologií. Celkem 87 % z nich pracuje s internetem. Na prvním místě mezi nejčastějšími činnostmi pak uváděli elektronickou komunikaci (28 %), dále figurovalo sledování zpravodajství (26 %) a sportovních aktualit (10 %) nebo vyhledávání doporučení a rad (10 %).

Projekt Senior fashion se snaží podpořit také informovanost seniorů v oblasti módy. „Senior fashion je výborný projekt, protože nás ženy, které už máme nejaktivnější část života za sebou, dokáže podpořit, dodat nám sebevědomí nebo pomoct se stylem oblékání,“ uvedla paní Marie z Ostravy, jedna z dvaceti modelek včerejší fashion show v Centru Černý Most. „Na dnešní akci jsem se velmi těšila, bylo to něco úplně mimořádného v mém životě. Jsem činorodý člověk se spoustou zálib, ale modelkou se žena nestane tak snadno, zvláště ne v 65 letech. Myslím, že dnešní akce se náramně vydařila a že z ní máme všechny obrovský zážitek,“ shrnula své pocity. Módní přehlídka byla realizovaná díky partnerství Centra Černý Most a jeho značek: Camaïeu, Promod, ORSAY, Takko fashion, Baťa, Decathlon, Douglas, Sephora, Yves Rocher, Inglot, Čedok, Kanzelsberger, Grycan, eiffel optic a Starbucks.
Více informací naleznete na www.centrumcernymost.cz.

O projektu Senior fashion

Nové zájemkyně se mohou přihlásit na portálu www.i60.cz. Po jednoduché registraci stačí pouze vložit fotografii a vyplnit vstupní formulář. Čtenářům serveru jsou následně k dispozici profily jednotlivých uchazeček, kterým podle svých sympatií přidělují hlasy. Nejvhodnější adeptky ale každý měsíc vybírá (s přihlédnutím k celkovému počtu hlasů) odborná porota v čele s ambasadorkou Miladou Karasovou. Zvolené dámy se mohou těšit na modelingové příležitosti či účast na castinzích pro natáčení reklam nebo filmů.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.