Více než 70 procent Čechů pravidelně kontroluje, jaké položky a za jakou cenu jim byly naúčtovány u pokladny při nákupu potravin nebo základního nepotravinářského zboží. Účtenky za nejčastěji kontrolují starší lidé nad 60 let.
Více než 70 procent Čechů pravidelně kontroluje, jaké položky a za jakou cenu jim byly naúčtovány u pokladny při nákupu potravin nebo základního nepotravinářského zboží. 35 procent si papírovou pokladní účtenku za nákup potravin po zaplacení zkontroluje pokaždé, dalších 36 procent ji kontroluje často. Pouhých 8 procent zákazníků uvádí, že účtenku nekontrolují vůbec nikdy.
„Účtenky za nákup potravin nejčastěji kontrolují starší lidé nad 60 let (pravidelně je kontroluje 86 procent) a lidé se základním vzděláním (pravidelně je kontroluje 77 procent). Naopak „nejméně“ účtenky kontrolují mladí zákazníci (63 procent kontroluje pravidelně) a vysokoškoláci (65 procent kontroluje pravidelně),“ říká Zdeněk Skála, vedoucí týmu GfK pro výzkum obchodu.
Studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018 také zjišťovala, v jakých řetězcích se zákazníci často setkávají s účtováním nesprávné ceny a kde jsou naopak spokojeni. Nejlépe jsou v tomto směru hodnocené prodejny COOP, Lidl a Globus.