V lednu si lidé mohou zkusit, jaké to je vést veganský život. Každoroční výzva s názvem Veganuary láká stále více účastníků, kteří chtějí veganství přijmout za své nebo o rostlinné stravě zjistit více.
Veganství je životní styl, který odmítá konzumovat cokoliv živočišného původu. Vegani se tak vyhýbají nejen masu, ale také vajíčkům, kravskému mléku či máslu. Zkusit tyto potraviny nahradit rostlinnými alternativami motivuje lednová výzva Veganuary. Ta od svého založení v roce 2014 láká čím dál více lidí, minulý rok již přes 629 tisíc.
„Poptávku po veganských produktech vnímáme ze strany zákazníků čím dál silněji. V roce 2022 se oproti roku 2021 zvedl počet prodaných veganských produktů o 17 procent. V meziročním obratu tento nárůst činil 14 procent,“ přibližuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt. Společnost dm se letos zapojila do druhého ročníku Veggie Challenge, který představuje českou obdobu známé výzvy Veganuary. V Česku tuto výzvu organizuje společnost ProVeg, se kterou dm aktivně spolupracuje během celého roku.
Veganství se přitom pro mnoho lidí stává nejen způsobem stravování, ale i životní filozofií. Tito lidé proto odmítají například nošení kůží, kožešin a používání produktů testovaných na zvířatech. „V dm nabízíme také veganskou kosmetiku, která neobsahuje složky živočišného původu. Nejvíce veganských produktů je však zastoupených v kategorii zdravé výživy,“ vysvětluje Peroutka. Dodává, že v rámci celého sortimentu nabízí dm drogerie markt přes 2 500 veganských produktů a nové neustále přibývají. V lednu bude sortiment doplněn o limitovanou edici 18 veganských produktů privátní značky dmBio.
V dm najdou zákazníci veganské produkty snadno
Veganství se kromě ochrany zvířat spojuje rovněž s trvalou udržitelností, jež patří k předním hodnotám společnosti dm. „Cestu k trvalé udržitelnosti se snažíme zjednodušit i našim zákazníkům. Ti proto v dm najdou široké spektrum produktů, které jsou vyrobeny například z ekologického zemědělství, recyklovaných surovin či právě pouze z rostlinných produktů. Tyto výrobky lze v regálech snadno poznat podle označení bio, vegan a bez lepku na zelené cenovce,“ uzavírá Peroutka.
Nela Kleinová
Zdroj foto: bit245