Online služba Otazkanapravnika.eu usnadňuje přístup k advokátům

Internet je bohatší o projekt online právního poradenství, který fanoušci přezdívají "právní Uber" po vzoru proslulé alternativní taxislužby. Projekt Otazkanapravnika.eu umožňuje snadný přístup neboli seznámení se s advokáty přes poptávání základních právních informací, čímž dává přidanou hodnotu advokátům, kteří tak mohou prezentovat a zviditelnit svoje specializace, dovednosti a praxi.

Otazkanapravnika.eu je nový online projekt zaměřující se na právníky a právní informace, který u nás doposud chyběl a který znamená digitalizaci právního oboru advokátů. Portál vytváří efektivní komunikační platformu mezi dvěma skupinami registrovaných uživatelů, jimiž jsou na jedné straně občané či podnikající fyzické a právnické osoby poptávající právní radu nebo právní službu a na straně druhé advokáti, kteří zde mohou prezentovat své poradenské služby. Uživatelé mohou snadno poptat názor advokáta v právní poradně pro bono nebo si zaplatit za rychlou online konzultaci

a mít o svém problému jasno. Samozřejmá je možnost zadání poptávky právní služby, na které mohou registrovaní advokáti posílat své nabídky.

Řešení sice kombinuje nabídky, které jsou dnes již známé z jiných poptávkových řešení na trhu, unikátní je ale v tom, že je nastaveno s jasnou specializací na právní služby a vytváří nástroj pro advokáty, se kterým mohou pracovat. Uživatel může získat právní názor na svůj dotaz zdarma, a tím učinit první krok k seznámení se s advokátem. Na základě těchto nebo jiných kritérií si pak může vybrat advokáta pro případné placené služby. Řešení nenahrazuje placené právní služby těmi zdarma, jeho účelem je zefektivnění a usnadnění prvního kontaktu s advokáty. Dnes již mnoho advokátních kanceláří vede své online poradny, kde první radu typicky podávají zdarma. A takto to mohou dělat hromadně na portálu Otazkanapravnika.eu.

„V nástrojích, technologiích, digitalizaci a v řízení dodávání právních služeb jsme pár let pozadu oproti jiným státům. Tímto projektem se to snažíme dohnat a řešíme primárně dva problémy – 1) usnadnění přístupu uživatelů k advokátům, seznámení se s nimi, výběr advokáta na základě faktů, referencí a nejen na základě zápisu ve statickém katalogu, snadné získání právní informace nebo i právní služby a 2) vytvoření efektivního digitálního online nástroje pro advokáty, se kterým mohou dlouhodobě pracovat. Každý advokát si samozřejmě může zaplatit AdWords reklamu, aby se zobrazoval na prvních místech vyhledávačů, ale ROI bude v takovém případě nízký, protože se jedná o neosobní reklamu, na základě které si potencionální klient jen tak advokáta nevybere. Naše řešení je postaveno na obsahovém marketingu, který je dneska nutností. Přes odpovědi na dotazy uživatelů si advokát vytváří obsah a zpětné odkazy. Jedná se sice o běh na dlouhou trať, ale o mnoho efektivnější ve výsledku. Strategie advokáta by proto neměla být taková, že odpovídá na dotazy pro bono za účelem získání klienta, což se samozřejmě může stát, strategie by ale měla spočívat v publikaci obsahu, abych byl viděn a znám, tedy prezentovat co dělám a v čem jsem dobrý. Kvůli mixu uživatelů, kteří se ptají, je vysoká pravděpodobnost, že tito uživatelé budou časem potřebovat placenou službu. Ta cesta ale začíná pro bono,“ vysvětluje zakladatelka projektu Mgr. Miriam Bachyncová, která má více než desetileté zkušenosti s vytvářením globálních nástrojů pro zefektivňování dodávání právních služeb, řízením právnických týmů a s outsourcingem právních procesů z globálních korporací IBM a Accenture.

Samotný projekt nevznikl na zelené louce. Předtím než se projekt otevřel všem aktivním advokátům v ČR, kteří o něj mají zájem, byla obdobná služba dosud provozovaná a testovaná v rámci projektu Pravniservis24.cz a pro její velkou úspěšnost se jí autorka rozhodla vyčlenit jako samostatný projekt běžící na vlastní doméně a zároveň ji otevřít pro všechny české advokáty, kteří mají zájem jejím prostřednictvím prezentovat své specializace, dovednosti a praxi. V katalogu advokátů, který tvoří nedílnou součást webu, si advokát může ověřit svůj profil nebo si zakoupit prémiový profil se všemi funkcemi anebo požádat o vymazání z databáze. Projekt zahrnuje 4 základní služby – právní poradnu zdarma, kde si advokáti vytvářejí svůj obsahový marketing a zpětné odkazy, online privátní konzultace, kde se ještě víc mohou přiblížit k potencionálně platícímu klientovi, zadávání nabídek na poptávky právních služeb a katalog advokátů – kde se mohou prezentovat informacemi o sobě, posledními otázkami z poradny i fotogalerií.

Z perspektivy poskytovatelů právních služeb lze o projektu uvažovat jako o nástroji k osobní prezentaci a marketingu, ale současně i jako o své virtuální kanceláři, kde lze vyhledávat potenciální klienty a obsluhovat ty stávající. Advokát získá přístup k databázím poptávajících a může zadávat odpovědi nebo nabídky služeb. Může také využít platební bránu integrovanou na portálu a umožnit tak snadné platby za své služby. Zároveň je to ale i místo zpětných odkazů, které jsou důležitým opěrným bodem optimalizace pro internetové vyhledávače (SEO). Registrovaný advokát si vyplní svůj profil, kde informuje o své specializaci, vidí statistiky návštěvnosti a seznam otázek, z nichž si vybere, které chce zodpovědět.

Jedním z klíčových cílů projektu je začlenit co nejvíce právníků v České republice, kteří mají zájem a rozumí nutnosti působení advokátů na internetu v této digitální době. Myšlenka je to svým způsobem u nás revoluční, neboť přinesla digitalizaci právních služeb, potažmo právního marketingu, a současně zavdává dobrý důvod, proč by měl advokát odpovídat na otázky zdarma. Více informací na https://www.otazkanapravnika.eu/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.