Vinařství Ludwig není velká firma, která by mohla významnou částkou přispívat na velké charitativní projekty. Proto si každý rok vybíráme jednu osobu, které chceme umožnit zlepšit život. Chceme jí znát osobně a chceme přispět na konkrétní věc.
V Němčičkách v srdci Modrých Hor bydlí Martin a Petra Grófovi s desetiletou Viktorkou a šestiletou Sabinkou. A právě té jsme se rozhodli pomoci.
Tak vzniklo červené víno Sabinka, kdy z každé prodané láhve přispějeme 10 Kč na Sabinčin účet. Jedná se o suchý pozdní sběr, cuvée výrazné Frankovky, lehce zakulacené odrůdou Zweigeltrebe 2013 z vinohradů v Lipově, které udělá radost nejen Vám, ale především pomůže učinit jedno dítě šťastnějším.
Sabinka se narodila 24. 12. 2009 jako nejkrásnější dárek pod stromeček. Zhruba po půl roce si maminka u Sabinky začala všímat zvláštního koulení oček a tak se rozjela série vyšetření. Poté byla Sabince diagnostikována dětská mozková obrna, porucha psychomotorického vývoje, epilepsie a hypotonie.
V současné době je Sabince skoro šest let. Její vývoj ale pokračuje jen velmi pomalu. Opoždění je o více než polovinu věku. Sama se nenají, neobleče, nerozvíjí se u ní řeč. Sama nechodí – přemisťuje se po čtyřech, v chodítku nebo s oporou za obě ruce. V prostoru sama nestojí. Maminka Petra je se Sabinkou doma, do zaměstnání chodí pouze táta Martin.
Pro zlepšení Sabinčina zdravotního stavu je nutná péče neurologická, logopedická a zejména rehabilitace. Petra rehabilituje se Sabčou dvakrát denně doma, jednou za rok jezdí do léčebny pohybových poruch v Boskovicích.
Pobyt v soukromém sanatoriu Klimkovice s intenzivní péčí a novým způsobem rehabilitace (v opěrném skafandru) by pomohl rozvinout funkčnost pohybového systému, vede k stabilizaci fyzické kondice, posílí psychický stav a opožděný vývoj. Dále pomocí intenzivní logopedické péče je rozvíjena řeč. Současná finanční situace nedovoluje částku cca 80 tisíc na pobyt v Klímkovicích zaplatit a pojišťovna na tyto účinné pobyty ani nepřispívá.
Poděkování:
– UniCredit Bank vyšla vstříc a zřídila Sabince účet zcela osvobozený od poplatků,
– grafik společnosti S&K LABELpan Staněk navrhl bez nároku na honorář pro víno etiketu,
– Evropský řád rytířů vína přispěl částkou 15 000,- Kč,
– finanční pomoc ve výši 15 000,- Kč přislíbila společnost PD Logistic s.r.o., která přepravuje vína Ludwig na asijské trhy
– největší výrobce průmyslových vrat, firma Lomax, jejíž vrata zdobí naší novou halu, slíbila přidat 10 000,- Kč
– společnost Ahold , která provozuje hypermarkety a supermarkety Albert, víno zalistovala do vybraných prodejen na předvánoční trh,
– obchodní řetězec Billa zalistoval víno do svých provozoven a podpoří jeho prodej,
– stejně tak pomohla i Brněnka, kde se víno Sabinka bude prodávat v sedmi prodejnách v Brně
– někteří naši zákazníci nakoupí víno Sabinka jako vánoční dárek pro své partnery a zaměstnance.
Poděkování patří také všem novinářům, kteří se tento příběh rozhodli poslat svou cestou dál.
Oranžové víno od Ludwiga
Jedním z velkých vinařských hitů je oranžové víno, které rozšiřuje doposud známé dělení vín na bílé, růžové a červené. Oranžové víno se připravuje z odrůdy Rulandské šedé, má šedorůžové bobule, protože vzniklo jako mutace Rulandského modrého a při delším ležení na matolinách získává oranžovou, až lehce měděnou barvu. Ale nejde jen o barvu. Také v chuti je cítit výrazná přítomnost taninů a oříškových tónů, kterou doprovází příjemná vůně pomerančů a bylin.
„Naše oranžové víno, odrůdově Rulandské šedé pozdní sběr 2014, pochází z mikulovské podoblasti z deset let starého vinohradu, který je veden kompletně v bio režimu. A protože oranžové víno má díky tříslovinám vyšší stabilitu, není nutné ho výrazně sířit,“ popisuje původ nového vína marketingová ředitelka vinařství Ludwig Liana Hrabálková s tím, že oranžové víno zařadili do svého portfolia vůbec poprvé.
„Ročník 2014 nebyl jednoduchý a oranžové víno má zatím poněkud vyšší kyselinu. Proto je lepší nechat láhev před podáváním vydýchat, neboť jeho vůně se během několika hodin krásně uvolní a konzument získá mnohem komplexnější a harmoničtější zážitek,“ doplňuje Liana Hrabálková a dodává, že oranžové víno se hodí jako doprovod ke krůtě s ořechovou nádivkou či k telecímu na víně. Běžná cena tohoto vína se bude pohybovat kolem (150) korun.
Další novinkou z vinařství Ludwig je nový „facelift“ etiket řady Culinary. Ty budou mít nyní mnohem kvalitnější papír a důstojná vizuální podoba bude lépe korespondovat s kvalitou těchto vín, která jsou pouze v kategorii výběr z hroznů.
Vinařství Ludwig připravilo také své první charitativní víno, jehož zakoupením mohou zákazníci pomoci šestileté dívce z Němčiček, která je ochrnutá. Víno se jmenuje podle dívky Sabinka, odrůdově jde o Frankovku zakulacenou odrůdou Zweigeltrebe, pozdní sběr 2013. Za každou prodanou láhev předá Vinařství Ludwig Sabince 10 Kč. Víno Sabinka se prodává v prodejnách Ahold a Billa a jeho cena bude cca 160 korun. Pokud se prodá šest tisíc lahví tohoto vína, bude mít Sabinka pod vánočním stromečkem pobyt ve speciálních lázních v Klimkovicích, kde využívají k terapii speciální skafandr, který jí velmi pomůže ke zlepšení pohybových schopností. Do pomoci Sabince se už zapojila řada partnerů Vinařství Ludwig ať již nákupem vína nebo přímým darem – viz samostatný dokument.