Jak jsou na tom Češi se zubní hygienou? Hůře než Slováci

Z průzkumu značky Signal vyplývá, že je pro Čechy vzhled méně důležitý než pro Slováky, což se odráží i v péči o ústní hygienu. Slováci Čechy předběhli především v četnosti čištění zubů.


Češi si běžně čistí zuby 2 x denně (64 % respondentů) měkkým nebo středně tvrdým kartáčkem. Na Slovensku je více lidí, kteří si čistí zuby i několikrát denně. Překvapivá 4 % Čechů si zuby čistí pouze několikrát do týdne a 1 % dotázaných dokonce méně často. Mezi nejčastější doplňky a pomůcky v péči o ústní hygienu patří ústní voda (68 % dotázaných), dentální nit (40 %) a mezizubní kartáčky (38 %).
Velký význam mají bílé zuby
Výrazná většina dotázaných považuje bílé zuby za důležité. V Česku si to myslí 71 % respondentů, na Slovensku je to dokonce o 10 % více. Přestože je pro Slováky bílý úsměv důležitější, s bělením mají obě země podobné zkušenosti (29 % Slováků, 27 % Čechů), ale Češi mají více zkušeností s odborným bělením v zubní v ordinaci. Nejčastěji používanou metodou je pro nás bělící pasta (95 %), následovaná držákem s bělícím gelem (21 %) a bělením lampou v zubní ordinaci (21 %).
Svěží dech hlavně u partnera
Důležitost svěžího dechu je opět výraznější na Slovensku, kde 63 % respondentů považuje svěží dech za velmi důležitý, oproti 53 % v Česku. Avšak téměř každý si přeje svěží dech u partnera. V Česku je tento aspekt důležitý pro 93 % dotazovaných, na Slovensku pro 95 %.

Zářivý úsměv a svěží dech již po jednom vyčištění

Značka Signal si uvědomuje význam bílých zubů i svěžího dechu. Speciálně pro muže vyvinula převratnou novinku Signal White Now Men, zubní pastu s výrazným bělícím účinkem¬*. Pasta je k dostání ve variantě Deepcool, která navíc zaručí dlouhotrvající svěží dech, nebo s příchutí Superpure, která si poradí se skvrnami od vína, kávy i cigaret. Ženy mohou mít zase vždy v kabelce po ruce zubní pastu Signal White Now Gold, se kterou stejně jako se Signal White Now Men dosáhnou bělejšího úsměvu¬* již po jednom vyčištění.

Obecně můžeme říct, že pro Slováky je vzhled více důležitý než pro Čechy, z čehož vyplývá větší péče Slováků o ústní dutinu. Průzkum provedla společnost Datacollect a zúčastnilo se ho 300 českých a 300 slovenských respondentů ve věku 25 – 35 let.