Společnost Europ Assistance, dceřiná společnost druhé největší mezinárodní asistenční skupiny Europ Assistance Group a jedna z vedoucích asistenčních společností v ČR a SR, představila v květnu nové produkty.
Mobilní asistence s chytrými telefony
Novými produkty v portfoliu jsou mobilní aplikace speciálně vyvinuté pro český trh: EAutoCare a MedAsist. Aplikace jsou určeny pro telefony se systémy iOS a Android a umožňují jednoduchý kontakt klientů s asistenční centrálou.
Po nastavení několika předvolených údajů pak aplikace zasílá například informace o poloze a situaci asistenčnímu operátorovi, který následně zajistí odpovídající asistenční zásah či intervenci odborníka. Klient pak nemusí v krizové situaci složitě diktovat čísla pojištění, SPZ vozidla nebo jeho sedmnáctimístný VIN kód.
Hlavní výhodou obou aplikací je především jejich schopnost fungování nezávisle na datovém tarifu, a také nezávislost na podnikovém softwaru. V případě potřeby a nedostupnosti datové komunikace je schopen předávat informace pouze pomocí SMS.
Asistence v roce 2012
V loňské letní sezoně zajišťovala Europ Assistance celkem 14 263 asistenčních případů. Nejčastějšími destinacemi dle počtu zásahů jsou Egypt, Bulharsko, Turecko, Řecko a Chorvatsko.
Nejdražším asistenčním zásahem byl případ z USA, kdy došlo k náhlému kolapsovému stavu, který si vyžádal několikadenní hospitalizaci. Dosavadní náklady, které zdaleka nejsou konečné, jsou 2 500 000 CZK. V letošním roce řeší asistence případ hospitalizace v USA, kdy jsou prozatímní náklady za léčbu téměř 9 000 000 CZK .
Nejvzdálenější destinací byl Nový Zéland, kde byla poskytnuta asistence při zajištění očkování proti vzteklině. Nový Zéland je jednou ze zemí, kde vzteklina není, ale klientku pokousala opice při cestě z ostrova v Indonésii, kde se vzteklina vyskytuje.
Nejstarším klientem byla 92 letá dáma na lázeňském pobytu v Maďarsku, která utrpěla cévní mozkovou příhodu.
Nejmladším klientem bylo 5 měsíční miminko, které letecky cestovalo s rodiči do Chorvatska a celou dovolenou strávila rodina i s dítětem v nemocnici s vážným zánětem močových cest a angínou.
Cestovní pojištění zachraňuje i životní standard
Dostatečná výše krytí z cestovního pojištění nabízí možnosti volby nejvhodnějšího postupu léčebných zákroků ve vhodných zdravotních zařízeních. Řešení situace je pak o volbě a ne o nutnosti. V případě potřeby je možné zajistit transport a vyhnout se tak nižší úrovni zdravotní péče.
Přesvědčivé argumenty přináší příběhy ze života:
* Starší manželský pár si vyjel na poznávací autobusový zájezd do Turecka. Při procházce došlo k pádu na chodníku do výmolu a jeho výsledkem byla zlomenina v pravém ramenním kloubu a poranění levého kolene.
• Před zahájením operace v místě pobytu bylo nutné zajistit garanci ve výši cca 30 000 € (cca 750 000 Kč), kterou poskytla Europ Assistance. Uhradila také prodloužení pobytu pro manžela, který zde setrval jako opatrovník a zajistila mu i chybějící léky.
• Zajištěná repatriace (návrat zpět do republiky) zahrnovala zdravotní doprovod, letenky, stretcher (lehátko v letadle), sanitku na letiště a z letiště a zajištění následné hospitalizace v ČR.
• Celkové náklady 1 200 000 Kč
• Bez asistence by to byly zásadní komplikace a zásah do rozpočtu celé rodiny
* Čtyř členná rodina se 2 dětmi byla na pobytovém zájezdu v Egyptě. Jedno z dětí mělo nehodu na skluzavce v bazénu – tržná rána na koleni, na hlavě a lehký otřes mozku.
• EA zajistila okamžitý transport rovnou do nemocnice, celkové vyšetření, CT hlavy k vyloučení vážného zranění mozku, ošetření ran, a hradila krátkou hospitalizaci za doprovodu matky.
• Následovalo zajištění vhodného transportu domů – extra sedadlo v letedle pro větší pohodlí, pak kolečkové křeslo, sanitka na letiště a z letiště.
• Celkové náklady 100 000 CZK
• Bez asistence by cesta domů byla velmi problematická a méně pohodlná
Příprava na cestování
Před zahájením cesty je nutné si uvědomit, že dostupnost služeb i zdravotních prostředků může být po cestě i v cílové destinaci významně omezená. Proto doporučujeme několik pravidel, která zajistí komfortní dovolenou bez komplikací.
• Nepodceňovat riziko úrazu nebo onemocnění
• Dobré pojištění s dostatečně vysokým limitem a rozsahem služeb a samozřejmě asistenční službou
• Dostatek léků pro urgentní situace i chronická onemocnění, krátký souhrn diagnóz s léky včetně dávkování od svého lékaře
• Telefon s nabíječkou a adaptérem
• Hotovost v místní měně
• Nikdy nevydávat cestovní doklady jako zástavu
• Vždy volat co nejdříve asistenční službu