Působivá kolekce červených vín z vinařství Ludwig

Modré hory svědčí červenému vínu a vinařství Ludwig sídlí v srdci Modrých hor. Proto každoročně připravuje velmi zajímavá vína z modrých hroznů, která svou poctivostí a tradiční chutí překvapují nejen milovníky červeného vína, ale i zkušené znalce.

Právě nyní vinařství Ludwig představuje krásná červená vína ročníku 2013, ať už je to Rulandské modré v kategorii výběru z hroznů, které vyzrálo do kulatých třešňových tónů, či tradiční André barrique pozdní sběr, jež zrálo šest měsíců v dřevěných sudech.
„Snažíme se u našich barikových vín vanilkovými tóny pouze podtrhnout ovocný charakter a ne ho zcela zastřít, proto tak krátká doba a proto jen třetina nových sudů,“ vysvětluje práci ve sklepě marketingová ředitelka společnosti Ludwig Liana Hrabálková s tím, že červená vína ročníku 2013 jí osobně dělají velkou radost.
Naopak loňský ročník byl kvůli počasí pro tuzemské vinaře velmi problematický a kvalita hroznů rozhodně nebyla ideální. Naštěstí v tomto případě pomohla moderní technologie, která snížila negativní dopady přírody. „Ve vinařství Ludwig jsme koupili crossflow filtr, který umožňuje filtrovat i velmi kalná vína, což se nám osvědčilo především u produkce bílých a růžových vín, díky čemuž se nás v tomto ročníku negativní dopady výrazněji nedotkly, snad s výjimkou výrazně vyšší výkupní ceny hroznů,“ popisuje Liana Hrabálková a dodává, že společnost Ludwig zvyšuje počet hektarů vlastních vinic, aby do budoucna byla i v tomto směru soběstačná.
Nejúspěšnějším vínem loňské sezóny se stal Archivní sklep Rulandské šedé pozdní sběr 2013, které je ovšem již vyprodáno a v současné době bylo nahrazeno ročníkem 2014. Zákazníci chválí také vína Chardonnay 2012 a Frankovka 2013, obě opět z ceněné řady Archivní sklep. Marketingově úspěšné bylo také revoluční uvedení vína pro mladé Enjoy, které získalo prestižní ocenění Sial Inovation Selection. Ze zhruba 5000 přihlášených potravinářských produktů bylo vybráno právě víno Enjoy, které zaujme především svým unikátním designem. Je totiž prodávané v lahvi s vnitřním embossingem a fluoreskující etiketou, což je velmi působivé.