MasterCard a Child & Youth Finance International (CYFI) vydali příručku „Bankovnictví pro novou generaci: rozvoj zodpovědných retailových bankovních produktů pro děti a mládež (Banking a New Generation: Developing Responsible Retail Banking Products for Children and Youth).“
Tato publikace vyšla v době konání Mezinárodního finančního týdne, a pomůže finančním institucím, nevládním organizacím i vládám spoluvytvářet vhodné a inovační bankovní a platební produkty pro děti a mládež. Ze 2,2 miliard dětí ve věku od 15 do 25 let má v průměru pouze 37,9 % tradiční bankovní účet, spoření nebo platební karty. MasterCard a CYFI sdílejí názor, že umožnit dětem a mládeži finanční vzdělávání je pro světovou ekonomiku klíčové. Bez tohoto přístupu nebudou mladí lidé schopni v budoucnu spořit ani investovat.
„Každé dítě i mladý člověk mají právo na bezpečné a dostupné finanční služby a my je musíme podporovat, aby z nich vyrostli produktivní a hospodární občané,“ říká Anna Zanghiová, celosvětová vedoucí produktů pro segment dětí a mládeže v MasterCard. „Cílem naší spolupráce s CYFI je rozšířit přístup mládeže k bezpečným a zodpovědným finančním produktům a službám, které jim umožní bezpečně si spořit na budoucnost a naplňovat cíle, jako jsou vysokoškolské vzdělání a podnikání.“
„Asi polovina světové populace je mladší 25 let a budování finanční gramotnosti dětí a mládeže, vyžaduje soustředěné úsilí veřejného, soukromého i sociálního sektoru,“ říká Jeroo Billimoriaová, ředitelka CYFI.
Mezinárodní finanční týden probíhal od 10.3 do 17. 3. ve více než 90 zemích světa. Má být výzvou finančním institucím, aby byly vůči dětem a mládeži přátelštější a zajistily jim přístup k odpovídajícímu potřebnému vzdělávání a produktům, jež jim pomohou stát se sebevědomými a hospodárnými občany.