Podle prodejů společnosti Tesco byly v posledních dvou letech ženy obdarovány nejčastěji tulipánem a narcisem. Mezinárodní den žen se u nás slaví již několik desítek let. Historie tohoto svátku však sahá až do roku 1909 a tradičně se slaví osmého března. Typickým dárkem jsou květiny. A jaká vítězí aktuálně na českém trhu?
Podle statistik společnosti Tesco Češi v loňském roce nejvíce nakupovali tulipány, jejichž prodeje rok od roku stále stoupají. Velmi oblíbenými květinami jsou typicky jarní narcisky nebo červené růže. Stále v oblibě jsou také karafiáty.
Čísla prodejů řezaných květin dokazují to, že je v Čechách Mezinárodní den žen stále velmi populární. Během loňského roku v týdnu od 4. do 10. března stouply jejich prodeje v obchodech Tesco až o dvě stě procent.
Karafiát s asparágusem byl v loňském roce v obchodech Tesco spíše doplňkovým zbožím, o jeho stále popularitě ale svědčí prodeje. „Typický červený karafiát s asparágusem jsme v loňském roce zařadili spíše jako doplňkový sortiment. V obchodech jsme měli k dispozici několik tisíc kusů
a prodali jsme téměř veškeré zásoby, což nás mile překvapilo. Pro letošní rok chceme nabídku našim zákazníkům rozšířit a tuto květinu nabídnout i v menších obchodech,” říká Kateřina Jankovcová a na závěr doplňuje: „ale z pohledu prodejů jednoznačně vedou jarní květiny, jako jsou narcisky a tulipány, které nebudou v našich obchodech chybět ani v letošním roce.“
Během Mezinárodního dne žen je kromě květin také zvýšený zájem o bonboniéry a další sladkosti. „Téměř padesátiprocentní nárůst prodejů v týdnu, na který připadá Mezinárodní den žen, zaznamenáváme i u čokoládových bonboniér,“ doplňuje Tomáš Kadlec, nákupčí cukrovinek společnosti Tesco.
Z historie
První oslava Mezinárodního dne žen proběhla již v roce 1909. Svátek, který vyhlásila Americká socialistická strana, se postupně rozšiřoval například také do Německa, Švýcarska, Dánska či do zemí Rakousko-Uherské monarchie.