Čeští senioři jsou čím dál aktivnější a stále raději cestují. Tuzemské cestovní kanceláře, agentury i zprostředkovatelé zájezdů a dovolených potvrzují, že jejich klientela se v této věkové kategorii rok od roku rozšiřuje, aktuálně tvoří přibližně čtvrtinu jejich zákazníků.
Senioři se čím dál častěji chtějí podívat na nová místa a nebojí se ani netradičních forem dovolené. Proto jsou u nich v oblibě poznávací zájezdy. Ocení program, který je pro ně speciálně uzpůsobený. Výhodou je, pokud se v cílové destinaci mohou potkat s lidmi podobného věku a zájmů. A většinou chtějí pobyt strávit aktivně, požadavek na pouhý hotel a co nejbližší pláž je spíše výjimkou. Mnohdy jsou naopak senioři na dovolené aktivnější než mladší ročníky.
To potvrzuje i Tomáš Vondráček, CEO společnosti Yachting.com, jednoho z největších pronajímatelů lodí na světě: „Za poslední rok se poměr seniorů mezi našimi zákazníky zvýšil o 10 %. Dovolenou si obvykle plánují s velkým předstihem, konzultují výběr destinace, trasy i celkového programu tak, aby jim vyhovoval.“
Vloni senioři tvořili přibližně 15 % zákazníků společnosti Yachting.com. Senioři tak tvoří nezanedbatelnou část klientely cestovních kanceláří, což potvrzuje i cestovní kancelář Invia s poměrem 22 % seniorů.
Kromě toho, že jsou senioři při zařizování dovolené velmi pečliví, volí často termín mimo hlavní sezonu, kdy je v letoviscích díky výrazně menšímu počtu turistů klid. Tím se liší od ostatních věkových skupin. U agentury Invia tak činí přibližně 70 % zákazníků z řad lidí důchodového věku.
A jaké destinace senioři preferují? U cestovních kanceláří zejména Španělsko, Chorvatsko, Itálii, Řecko či Bulharsko, na lodě pak vyrážejí především do Chorvatska, Itálie a Řecka.