Nenechte si zkazit Vánoce příliš si pamatujícími počítači či dokonce reklamou na Internetu. Možná to netušíte, ale vaši blízcí se mohou ze společně používaného počítače příliš snadno dozvědět, co se jim chystáte koupit.
Byť, na druhou stranu, byste tímto způsobem také mohli netradičně dát najevo co vlastně “od Ježíška” chcete.
Každý dobře fungující e-shop používá pro své marketingové aktivity remarketing, tedy zpravidla zobrazování inzerátů lidem, kteří navštívili jeho stránky a chtěli si něco koupit či si něco koupili. Remarketing umožňuje takovéto návštěvníky “stíhat po celém Internetu” a zobrazovat jim, že nedokončili nákup
či co si mohou k zakoupenému ještě pořídit dalšího.
Jakkoliv je tato funkčnost velmi vhodná pro provozovatele e-shopů, může zkomplikovat život těm, kdo sdílejí počítače, tablety či mobily se svými bližními. Ti se mohou z reklamy zobrazující se při brouzdání po Internetu dozvědět přímo či nepřímo, co jejich partner koupil či koupit chce.
Historie prohlížeče napoví, co a kde jste hledali
Stejné nebezpečí samozřejmě hrozí, pokud se váš partner či partnerka podívají do historie prohlížeče, snadno tak mohou objevit konkrétní zboží, které jste na určitém obchodu řešili. Hodně prozradit může i historie vyhledávání. O nevhodnosti sdílení počítače, tabletu či mobilu můžete mluvit také i v okamžiku, kdy se tak váš partner či partnerka může, třeba i nechtěně, dostat k obsahu e-mailové komunikace. Takové, kde řešíte právě ten jedinečný dárek, kterým chcete udělat radost.
“Ne každý uživatel internetu a zákazník e-shopů remarketing na první pohled vnímá. Při troše nepozornosti si ale může nečekaně zkazit moment překvapení. Nakupující by měli pamatovat na to, že jejich brouzdání po Internetu může prozradit až příliš,” komentuje téma výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška. “Vyhnout se vyzrazení vánočních plánů je ale možné řadou způsobů. Ten základní spočívá v tom, že nebudete se svými bližními sdílet počítač mobil či tablet. Většinou je například možné jim umožnit použití téhož zařízení, ale pod jejich vlastním účtem,” dodává Vetyška.
Pokud to z nějakého důvodu není možné, tak je možné použit “anonymní” režim prohlížeče, který zajistí možnost použít e-shop aniž by si počítač i e-shop dokázali cokoliv zapamatovat pro další použití. Poněkud složitější variantou je důsledné mazání historie v prohlížeči, historie ve vyhledávání i tzv. cookies, které vás identifikují na Internetu.
Které z řešení je ale to nejjednodušší? Velmi pravděpodobně to bude vyvolání “anonymního” režimu prohlížeče v okamžiku, kdy se vydáváte na Internet za účelem hledání a koupě vánočních dárků.