Rohliku.cz roste mezi zákazníky počet seniorů

Na největším online obchodu s potravinami v České republice čím dál více nakupují lidi v důchodovém věku. Za poslední rok se jejich počet zdvojnásobil. Nejčastěji k tomu využívají internet nebo si objednají nákup pomocí asistentky po telefonu.

„Většinou se jedná o seniory, kteří se nechtějí tahat s taškami z obchodů. Náš kurýr jim nákup odnese až domů, což už se naučilo využívat mnoho důchodců pravidelně,“ prohlásil Tomáš Čupr, zakladatel společnosti Rohlik.cz.

V loňském roce nakupovalo na Rohliku.cz za třetí čtvrtletí v průměru přes 700 lidí starších více než 65 let. Za letošní kvartál to už bylo skoro 1 800 seniorů. Zajímavostí je, že k tomu nejčastěji využívají internet ve stolním počítači. „To je jasný důkaz toho, že čeští senioři nemají potíže s moderní technikou. Mnozí z nich mají na našich stránkách svůj účet a dokáží si u nás v pohodě objednat své oblíbené produkty. Těší nás, že jejich počet roste. Očekáváme, že koncem roku budeme mít ke třem tisícům pravidelně nakupujících seniorů u nás,“ doplnil Tomáš Čupr.

Další variantou objednání potravin je přes telefon. Senioři se dovolají na zákaznickou podporu, kde jsou následně přesměrovány na asistentku. Nejčastější čekací doba na spojení s operátorem je u Rohliku.cz cca 45 vteřin. Nákup po telefonu trvá v průměru deset až patnáct minut. „K dispozici je asistentka, která zná téměř všechny volající ze starších zákazníků. Občas s nimi rozebírají například recepty na jídlo, nebo co plánují zrovna v ten den uvařit. Tím, že je s nimi často v kontaktu, tak zná jejich životní příběhy,“ doplňuje Pavla Veselá, manažerka zákaznické péče.

Obvykle senioři na Rohliku.cz objednávají během dopoledních hodin. Zájem je o dia produkty, mléčné potraviny, pečivo a především o větší množství balených vod. Oblíbené jsou také polévkové směsi. Během letních měsíců kurýři jezdili často také do chatových oblastí. Průměrný nákup u seniorů je kolem 550 korun. „Vždycky doporučujeme, aby měli nákup připravený dopředu třeba na lístku. Samozřejmě s alternativami telefonicky poradíme,“ doplnila Pavla Veselá, podle které senioři velice pozitivně reagují na newslettery se slevovými akcemi. „Často kvůli tomu kontaktují naší zákaznickou linku. Velký zájem je také o farmářské produkty.“

Pro registrované důchodce nebo držitele ZTP otevřel Rohlik.cz klub plný výhod. Jednou z nich je doprava zdarma.