Češi považují za nejlepší dárek pro své blízké poukaz na wellness pobyty, až třetina se jich ale nevyužije

Většina Čechů nakupuje ve slevách, ročně na slevových portálech utratí až několik miliard korun. Nejvíce Češi využívají nabídky slevových serverů o Vánocích a v době letních prázdnin, zájem je ale také o povánoční výprodeje nebo speciální akce na Valentýna.

Nejvíce se utrácí za wellness pobyty nebo luxusní večeře. Až jedna třetina darovaných certifikátů ale může zůstat nevyužita.
Češi neradi svým blízkým darují obálku s penězi, vhodnou alternativou se tak pro ně v posledních letech staly dárkové poukazy. Víc než polovina mužů do svých partnerek investuje ročně přes pět tisíc korun, ženy obdarovávají své partnery nejčastěji dárky pod pět tisíc korun. U obou pohlaví pak vede jako ideální dárek poukaz na dovolenou. Podle údajů portálu Slevomat.cz Češi utrácejí v průměru za jednu noc pro dva 1572 korun.
„Nejoblíbenější jsou wellnessové balíčky na dvě až čtyři noci, hosté často přijíždějí na romantické víkendy pro dva nebo na delší regenerační pobyty. Až tři čtvrtiny zákaznic tvoří ženy od třiceti let výše, které se chtějí pobavit s kamarádkami. Muži pak nejčastěji přijíždějí s partnerkami, pánské jízdy se ve wellness resortech příliš často nekonají,“ řekl ing. Petr Milský, ředitel marketingu společnosti Imperial Karlovy Vary. Velká poptávka je i po gastronomických zážitcích, lidé tak vybírají hotely se zajímavou kuchyní a volí nejčastěji polopenzi.
Dárkové poukazy jsou oblíbené nejen v České republice, například v USA se za ně ročně utratí přes dvaatřicet miliard dolarů. Až jedna třetina přitom zůstane nevyužita. „Když darujete pobyt, je dobré se ujistit, že dotyčný o něj má skutečně zájem a místo relaxace neupřednostňuje například adrenalinové sporty. Je také dobré zvolit voucher s kratší platností, protože lidé pak neodkládají jeho využití. Je vhodné využít i speciálních nabídek například na svatého Valentýna nebo na Velikonoce,“ doplnil Petr Milský.
Jednou z nevýhod dárkových poukazů může být, že pokud bude chtít obdarovaný využít některé služby navíc, musí utratit i vlastní peníze. Proto by lidé při darování wellness pobytu měli pečlivě studovat, co všechno je v ceně zahrnuto. „V rámci kvalitních relaxačních pobytů lidem obvykle nezbývá čas na služby navíc. To je také hlavní důvod, proč lidé využívají speciální balíčky: mají už všechny procedury naplánované a nemusí sami nic vymýšlet. Pokud si přece jen přejí něco dokoupit, jsou to nejčastěji masáže,“ uzavřel Petr Milský.